
Explorer la bibliographie
Résultats de recherche
102 résultats trouvés.
Trier par :
- The journals of Yaacov Zipper, 1950-1982 : the struggle for Yiddishkeit. Édition critique par Mervin Butovsky et Ode Garfinkle. Montréal, McGill-Queen's University Press, 2004. 362 p.
- Differing Expectations: A Study of Chinese Children's Integration into Elementary School in Quebec. Mémoire de maîtrise (éducation), Université Concordia, 2002. vii, 113 p.
- « ''When I was your age'': Bearing Witness in Holocaust Education Montreal ». Dans : Kristina R. LLEWELLYN, Alexander FREUND et Nolan REILLY, dir., The Canadian Oral History Reader (Montréal, McGill-Queen's University Press, 2015), p. 239–265.
- « 'When I was your age': Bearing Witness in Holocaust Education in Montreal ». Canadian Historical Review, 93, 3 (septembre 2012), p. 408–435.
- Blackness, exclusion, and the law in the history of Canada’s public schools, Ontario and Québec, 1850–present. Thèse de doctorat (Integrated Studies in Education), Université McGill, 2017. 269 p.
- Political Economy, Transnationalism, and Identity: Students at the Montreal Hoshuko. Mémoire de maîtrise (anthropologie), Université McGill, 2001. ii, 96 p.
- School Climates: a Comparative Exploratory Case Study between Jewish Day Schools and Public Schools in Western Montreal. Mémoire de maîtrise (éducation), Université Concordia, 1979. vi, 199 p.
- « Opération McGill français ». Dans : Une douce anarchie. Les années 68 au Québec (Montréal, Boréal, 2008), p. 185–208.
- Les représentations d'adolescents d'origine haïtienne (14 ans et plus) de la région de Montréal de leur intégration sociale à l'école secondaire et de leur identité culturelle. Mémoire de maîtrise (éducation), Université du Québec à Montréal, 1996. vii, 137 p.
- Les écoles privées à projet religieux ou spirituel: analyse de trois "communautés" éducatives – juive, musulmane et Steiner – à Montréal. Thèse de doctorat (éducation), Université de Montréal, 2013. xii, 372 p.
- Invasion, Succession and Conflict: The Case of St. Leonard, Quebec. Thèse de doctorat, Pennsylvania State University, 1974. xi, 185 p.
- Program Planning in English as a Second Language at the Protestant School Board of Greater Montreal: A Historical Study. Mémoire de maîtrise (éducation), Université Concordia, 1982. vii, 148 p.
- Montréal, les Juifs et l'école. Thèse de doctorat (éducation comparée), Université de Montréal, 1993. v, 484 p.
- Immigrant Perceptions of Canadian schools: a Study of Greek Parents in Montréal. Mémoire de maîtrise (éducation), Université McGill, 1979. 110 p.
- « Analyse démographique et socioculturelle de la communauté juive montréalaise ». Dans : Pierre ANCTIL et Ira ROBINSON, dir., Les communautés juives de Montréal. Histoire et enjeux contemporains (Québec, Septentrion, 2010), p. 191–215.
- Jewish Supplementary Schooling in Montreal in the Latter Part of the Twentieth Century. Mémoire de maîtrise (éducation), Université McGill, 1991. iii, 51, vii p.
- Shared Values, Different Paths: First-Generation Iranian Men's and Women's Perceptions of the Cultural Production of an "Educated Person". Thèse de doctorat (éducation), Université McGill, 2004. xv, 439 p.
- A Statistical Study of the Number and Percentage of Jewish Children in the Protestant Schools of Greater Montreal and the Suburb of Greater St. Martin (Chomedy) in the Period from 1878 to 1968. Montréal, Canadian Jewish Congress, 1969. 55 p.
- Jewish Children in the Protestant Schools of Greater Montreal in the Period from 1878 to 1962. Montréal, Canadian Jewish Congress, 1962. 21 p.
- « The Political Consequences of the Jewish School Question, Montreal, 1925-1933 ». Société de l'histoire juive canadienne / Jewish Historical Society of Canada, 1, 1 (printemps 1977), p. 3–15.
Page 1 de 6